11 marca młodzież biorąca udział w projekcie „Twarze powiatu wieruszowskiego” realizowanego w ramach programu” Równać szanse” zorganizowała wyjazd studyjny do Warszawy.
Trzeba podkreślić, że ten wyjazd przygotowała młodzież sama od A do Z. Sami wybrali miejsce, termin, opracowali plan zwiedzania, zarezerwowali busa i kupili bilety komunikacji miejskiej. Okazało się ze nasza młodzież świetnie sobie poradziła
Pierwszym punktem wyjazdu studyjnego było zwiedzanie Polskiego Radia. W Studiu Nagraniowego im. Władysława Szpilmana spotkaliśmy się z naszą przewodniczką. Agnieszką Rogińską, która opowiedziała nam o historii Polskiego Radia oraz pokazała “od kuchni” pracę redaktorów, realizatorów, pracowników obsługi technicznej oraz prowadzących audycje.
Zwiedzaliśmy Radiową Jedynkę, Dwójkę, Czwórkę i Polskie Radio Dzieciom. Niezwykle ciekawym doświadczeniem było obserwowanie wywiadu prowadzonego na żywo w Programie 1.
Kolejne wrażenia czekały na nas przy ulicy Woronicza 17, w głównym gmachu Telewizji Polskiej. Przewodnik zaprosił nas do reżyserki TVP Sport gdzie poznaliśmy tajniki nagrywania wydarzeń sportowych. Dowiedzieliśmy się, jak wygląda praca poszczególnych osób przygotowujących program.
Zwiedzaliśmy również studio nagraniowe, w którym realizuje się takie programy jak 997. Na koniec zwiedzania gmachu Telewizji Polskiej zobaczyliśmy studio „Pytania na śniadanie”. Pewnym podsumowaniem, a jednocześnie swoistym mostem między przeszłością a teraźniejszością okazało się muzeum, w którym zgromadzono pamiątki z początków funkcjonowania telewizji.
Niezwykle interesującym punktem naszego wyjazdu, zaproponowanego przez młodzież było zwiedzanie „Niewidzialnej Wystawy”. Wystawa była szansą, aby przekonać się jak żyje się z wyłączonym zmysłem wzroku. W towarzystwie przewodników – osób niewidomych i niedowidzących można było udać się w godzinną podróż pełną nowych doznań. Wystawa ta wywarła na wszystkich niesamowite wrażenie i skłoniła do refleksji.
Wyjazd niewątpliwie zintegrował młodzież. Przede wszystkim uczniowie nauczyli się pracować w grupie. Każdy z nich był zaangażowany w przygotowanie wyjazdu. Młodzież nauczyła się jak odnaleźć się w dużym mieście jak kupić bilety i poruszać się metrem, potrafiła znaleźć lub zapytać się o dany adres. Są to umiejętności, które ułatwiają życie i powodują ze młodzież staje się bardziej zdecydowana i pewna siebie .